Watervallen en geisers. - Reisverslag uit Þingvellir, IJsland van Elin Jalt - WaarBenJij.nu Watervallen en geisers. - Reisverslag uit Þingvellir, IJsland van Elin Jalt - WaarBenJij.nu

Watervallen en geisers.

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Elin

26 April 2016 | IJsland, Þingvellir

Dag allemaal,
Hier weer de laatste avonturen van Jalt en Elin in IJsland.
Gisteren zijn we bij de Gulfoss watervallen en het thermische gebied geweest waar geisers hun naam hebben gekregen. Hier spuit namelijk Geysir, alleen niet meer sinds 2000 helaas.
Maar er was nog wel een andere iets kleinere geiser en dat was ook mooi.
Vandaag zijn we in een nationaal park geweest Thingvellir geheten, waar twee aardschollen uit elkaar drijven, met allerlei mooie rotsformaties tot gevolg.
Tussendoor zijn we ook nog wezen zwemmen in een warmwaterbron. Dat was me lekker!

Geniet van de foto's en tot gauw weer,

Jalt en Elin

• 29 April 2016 - 21:27

Jeanny:

Het zal beslist weer een onvergetelijke reis zijn. Geniet er nog maar lekker van.

• 30 April 2016 - 00:12

Wilma:

Hallo jalt en Elin. Nou, ik vind dat toch wel een hoge geiser hoor. Zo heb ik ze nog niet gezien.
    Lijkt me wel lekker dat warme stoombad midden in de natuur.
    En jullie zitten helemaal in IJsland maar hier was het van de week sneeuw- en hagelland.
    Niet normaal. Iedereen zat te bibberen op de Oranjerommelmarkt.